Recenzia dron SYMA X5SW EXPLORERS 2

Recenzia dron SYMA X5SW EXPLORERS 2
4.7 (93.68%) 19 votes

Dron Syma X5SW Explorers 2 je stroj pomerne nízšej kvality i ceny. Jeho technické parametre, ako váha, dolet, cena i ovládanie, ho jasne predurčujú pre využitie začiatočníkmi. V zásade ide skôr o hračku, ktorá je vhodná, a to absolútne pre začiatočníkov. V exteriéry ho možno používať len za výnimočne vhodného počasia ako je úplné bezvetrie, prípadne za slabšieho vetra – kde je ale potrebné počítať s určitými odchýlkami v riadení stroja). Dron Syma X5SW Explorers 2 obsahuje všetko to čo lepšie stroje len v nižšej kvalite, možno sa pomocou neho spoľahlivo naučiť pilotovať profesionálne.

SYMA X5SW
Zdroj: thedronefiles.net

Konštrukcia

Plastové telo je veľmi odolné proti zničeniu, čo tvorí ďalší predpoklad pre dobrý cvičný dron. Po stranách ho poháňajú štyri kryté vrtule. Dron sa vyrába v dvoch farebných variantách čiernej a bielej. Použité plasty sú dobrej kvality a zvládnu aj silnejšie nárazy a tvrdšie pády (prežili náraz o elektrický stĺp a iné drsnejšie nárazy). Zo spodnej strany drona sú 4 led diódy, ktoré svietia a v prípade slabej batérie začnú blikať.

Rozmery: 310 x 310 x 105 mm (s krytom krytu)
Veľkosť motora: 8 x 20 mm bez jadra
Hmotnosť: 120 g (s batériou, kamerou a krytom)
Doba letu:6 až 8 minút (bez krytu a kamery), približne 4 minúty (s krytom a zapnutým fotoaparátom)
Batéria: 3.7V 500mAh LiPo je možné dokúpiť 1200mAh batériu
Doba nabíjania: 40-45 minút
Riadiaca vzdialenosť: približne 50 metrov
Výkon vysielača: 4 x 1,5 V AA batérie (nie sú súčasťou dodávky)

Ovládanie

Syma X5SW Explorers 2 je ovládaný pomocou jednoduchého ovládača fungujúceho na štyri AA baterky. Ovládanie uľahčuje taktiež takzvaný „headless mode“, ktorý umožňuje dronu vzdať sa prednej a zadnej strany, takže letí tak, ako je na začiatku letu postavený. Táto funkcia, typická pre hračkárske drony, značne zjednodušuje kontrolu letu a tak v konečnom dôsledku zjednodušuje prácu začiatočníkom. Dron je taktiež schopný celkom peknej otočky o 360 stupňov a to len pomocou jedného kliknutia. Let možno kontrolovať pomocou smartfónu s operačným systémom android. Dron prenáša záznam zo zabudovanej kamery do vášho zariadenia pomocou wi-fi. Ovládač preto vo svojej hornej časti obsahuje držiak na smartfón. Rovnováhu vo vzduchu spoľahlivo korigujú stabilizátory. Pri prvom pohľade na ovládač sa nezľaknite niektoré tlačidlá sú od výroby “falošné”. Keďže je dron veľmi ľahký je potrebné si zvyknúť na poveternostné podmienky a let v prípade vetra. Režim ovládania je možné prepnúť kedy v jednom móde dron reaguje na ovládanie omnoho jemnejšie.

Kamera

Dron Syma X5SW Explorers 2 má zabudovanú kameru. Kamera prenáša signál pomocou wi-fi do vášho smartfónu. Pre kamerový prenos je potrebné nainštalovať aplikáciu Syma FPV. Kamera nevytvára veľmi kvalitný záznam avšak je bezpečne schopná natočiť či odfotiť. Média neukladá do pamäte ale uchováva ich v spomínanej aplikácii z ktorej ich neskôr možno získať. Priamy kamerový prenos pri ovládaní ponúka často obraz oneskorený o 2 až 3 sekundy, čo je z hľadiska bezpečného ovládania obrovské mínus. S niekoľko sekundovou odchýlkou treba preto počítať a lietať s dronom v dostatočnej vzdialenosti od predmetov predstavujúcich hrozbu. Vo všeobecnosti o kvalite a rýchlosti prenosu platí, že čím väčšiu vzdialenosť máte medzi sebou a dronom tým je prenos slabší. Pri prílišnej vzdialenosti, nepriaznivých podmienkach či slabom signáli sa z vášho videa môže stať len séria trhaných obrazov. Od kamery nečakajte žiadne zázraky, osobne som ju na kamerovanie použil len raz a maximálne ju využívam ako “ťažítko” drona v prípade silnejšieho vetra.

Batéria

Výdrž batérie u tohto dronu je poriadne nízka. S plne nabitou batériou dokáže lietať okolo 4-6 minút. Nízku výdrž batérie u tohto dronu zapríčiňuje v prvom rade priveľké množstvo energie spotrebované na diaľkový prenos dát pomocou signálu. Batériu je však možné jednoducho dobíjať a vymieňať. Keďže ide o dron lacnejší, hračkársky, najlepšie slúžiaci na tréning pre začiatočníkov, nie je slabá výdrž batérie nijakým prekvapením mimo toho je možné za nízku cenu dokúpiť batériu náhradnú, ktorá vydrží 12 až 18 minút letu a to s ohľadom na to či je používaná kamera, alebo nie je a poveternostné podmienky.

Dolet

Dron Syma X5SW Explorers 2 doletí do vzdialenosti 50 metrov od ovládajúceho. Ako bolo už vyššie písané s narastajúcou diaľkou sa podstatne znižuje kvalitu signálu, čo kvôli kontrole letu cez smartfón nevytvára práve bezpečnú atmosféru. Pri nekvalitnom signáli sa zväčšuje riziko zrážky s predmetmi či inej havárie.

SYMA X5SW Zhodnotenie

Dron Syma X5SW Explorers 2 patrí jednoznačne do kategórie hračkárskych, avšak pre jeho pomerne štedré vybavenie by sa dal posunúť na vyššiu úroveň a to k dronom vhodným na tréning. Jedná sa samozrejme o tréning začiatočnícky. Je dobre zabezpečený proti zničeniu. Celkove je stroj vhodný na prvotnú skúsenosť s pilotovaním. Jeho prijateľná cena v kontraste s vybavením určite presvedčí nejedného váhavca. Syma X5SW Explorers 2 patrí k najlacnejším dronom. Na našom trhu ho možno dostať za cenu čosi cez 70€. Aj táto cena ho zaradzuje k dronom nízkej kvality, takzvaným hračkárskym. Pokiaľ nechcete investovať priveľa a hľadáte len zábavu alebo čosi na začiatok je tento stroj určite vhodnou voľbou, keďže za túto nizučkú sumu ponúka relatívne veľa muziky.

KameraOvládač Dosah Výdrž batérie
 2 megapixely HD kamera osobitný, súčasťou balenia okolo 50m 4-6 minút letu

ZISTI NAJLEPŠIU CENU NA INTERNETE