Recenzia drona DJI Spark

Recenzia drona DJI Spark
5 (100%) 3 votes

Dron DJI Spark sa radí medzi profesionálne drony. Užívateľom ponúka nespočetné možnosti ovládania, snímania kamerou ako aj celkového letu, ktorými si získa srdce každého nadšenca. Je určený pre použitie v exteriéry, dobre znáša vietor a iné poveternostné podmienky. Výrobcovia spestrujú trochu nudný dizajn podsvietením a rozličným farebným prevedením.

DJI Spark
Zdroj: alza.sk

Konštrukcia drona DJI Spark

Dron DJI Spark je sofistikovane skonštruovaný stroj. Celé telo je z kvalitného plastu. Ramená nesú LED podsvietenie a telo dronu svetelné signály ohľadne stavu batérie. Stroj je malý, vrtký a veľmi pevný.

Ovládanie

Dron je ovládateľný pomocou vášho smartfónu, tabletu alebo dokúpeného ovládaču. Pri ovládaní s ovládačom dosiahnete väčšieho doletu. Pre ovládanie smartfónom či tabletom je potrebné nainštalovať príslušnú aplikáciu s názvom DJI GO. Aplikácia je prístupná klasicky na Google Play a s vaším dronom ju spárujete pomocou nafoteného QR kódu. Tento model má nespočetné možnosti čo sa týka ovládania. Aplikácia je dobre usporiadaná a veľmi profesionálne prepracovaná. Nájdete tu nespočetné možnosti, v ktorých sa spočiatku budete možno ťažšie orientovať, preto aplikácia obsahuje aj návod. Aplikácia vám na úvod odporúča lietanie v móde pre začiatočníkov, čo znamená, že dron využíva všetky zabudované systémy chrániace ho pred haváriou, znižuje rýchlosť reakcií a neodletí od vás na viac ako 30 metrov. DJI Spark možno ovládať v štyroch módoch. Mód Gesture prichádza s prevratnou technológiou. V tomto programe je možné ovládať dron len pomocou pohybov rúk.  V prvom kroku vás Spark nasníma, na čo je možné ovládať ho hore, dole a do strán len pohybom rúk. Ďalším módom je Tap Fly v ktorom určite dráhu letu drona jednoduchým kliknutím na obraz snímaný kamerou. Mód Quick Shot je zasa vhodný pre kamerové snímky, keďže sa v tomto móde stroj pohybuje tak, aby udržal vami vybraný objekt v zábere (znova len kliknutím či kreslením po obrazovke). V móde Active Track zasa dron nasleduje vybraný objekt. Ovládanie DJI Sparka prináša skutočne široké možnosti.

DJI Spark
Zdroj: dronerush.com

Kamera

Dron nahráva video a fotí fotografie vo Full HD kvalite. Fotografie sníma vo viacerých bežných módoch ako panoráma alebo časozberné snímanie. Médiá sa automaticky ukladajú na vloženú pamäťovú kartu. Pokiaľ nie je karta vložená médiá sú odosielané v nižšej kvalite cez aplikáciu priamo do vášho zariadenia. Zábery vytvorené týmto dronom potešia a zabavia každého bežného užívateľa.

Batéria

S plne nabitou batériou dokáže DJI Spark lietať úctyhodných 16 minút. Nízku úroveň batérie vám zariadenie vopred hlási až začne v istom momente pozvoľna klesať. Na tele nesie dron svetelné indikátory stavu batérie.

Dolet

Dolet tohto modelu závisí od vami zvolenej možnosti ovládania. Pri ovládaní s osobitne dokúpeným ovládačom dosahuje dron podstatne väčší dolet. To by malo byť až niečo cez 1500 metrov. Pri ovládaní pomocou aplikácie v smarfóne je dolet limitovaný dosahom wi-fi signálu. Tu sa doletová vzdialenosť mení v závislosti od prostredia. V prostredí s množstvom rušičov a iných sietí, ako napríklad v mestách, sa dolet znižuje. Na voľnom priestranstve dosahuje stroj lepšie výsledky. V zásade sa dolet pohybuje okolo vzdialenosti 100 metrov.

DJI Spark
Zdroj: digitaltrends.com

Záver

DJI Spark je mimoriadne kvalitný dron. Ponúka široké možnosti ovládania, snímania a celkových zážitkov z letu. Funkciami, konštrukciou aj celkovým prevedením sa radí medzi kvalitnejšie stroje. Ovládanie gestami prináša neskutočné množstvo zábavy a rozšírené letové možnosti skvalitňujú médiá vytvorené kamerou dronu. Azda jediné, čo by sa dalo dronu DJI Spark skutočne vytknúť je ovládanie cez wi-fi signál. Takéto ovládanie v zásade znamená menšiu hranicu doletu, dokonca vypadávanie prenosu pri jej väčšom prekročení. Avšak tento nedostatok u Sparka nie je až taký podstatný vďaka jeho kvalitným vysielačom a v neposlednom rade vďaka možnosti dokúpenia ovládaču. Dron je určený pre nadšencov hľadajúcich kvalitnú zábavu a profesionálne letové možnosti. Model DJI Spark patrí k drahším dronom. V našich obchodoch ho možno dostať za cenu okolo 500€. Za túto cenu ponúka Spark nespočetné množstvo možností ako napríklad ovládanie gestami či vysoko kvalitné zábery.

KameraOvládačDosahVýdrž batérie
Full HDsmartfón/tablet (aplikácia DJI GO) alebo dokúpený ovládačpri ovládaní cez aplikáciu 100 m / s ovládačom okolo 1500 m   16 minút letu

DJI Spark